05 December, 2009

Recent Cooment



How to make Recent Comment
Ehm kalo bikin Recent comment saya rasa sahabat udah tahu dan bisa semua,berhubung saya dapet reguest dari teman baru  saya,ga tahu asal mana coz dia pakai inggris setelah saya liat profil kayak dari Sepanyol  dan menanyakan gimana buat recent comment.akhirnya ya beginilah saya sampaikan sebisa bahasa saya semoga dia bisa memahami..padahal masih banyak yg lebih siip soal tutorial blog kok tanya saya,apa ngetes saya atau apa jadi malu saya hiks..hiks...


Dear my news friends JAIKE this metode to make recent comment like in my site'
I was try to put my code script in Your inbox mail baut why i cannot show and this make your trouble.
This is posting to put Recent Comment in your site


1.entry your DASHBOARD and edit choose the LAYOUT
2.ADD GADGET in your site choose ADD SCRIPT HTML/JAVA SCRIPT
3.put under this script:

<div class="widget-content">
<div style="border: 0px solid rgb(153, 153, 153); overflow: auto; width: 330px; height: 350px; text-align: left;">

<script style="text/javascript" src="http://kunoichi.info/blogger_buster/comments.js"></script><script style="text/javascript">var a_rc=10;var m_rc=true;var n_rc=true;var o_rc=100;</script><script src="http://dhanaarsega.blogspot.com/feeds/comments/default?alt=json-in-script&callback=showrecentcomments"></script></div></div>
By: [<a href="http://DhanaArsega.blogspot.com">DhanaArsega</a>]

4.Setting your SIZE,WITDH,HEIGHT in your blog
5.Change the name in border text(dhanaarsega) of blogsite with your blog
6.Save n show in your blog
this example:

On Dec 05 Dhana/戴安娜 commented on kenangan di parangtritis:
“@masArie>walaikumsalam wr.wb parangtritis di jateng mas,makasih ya@@dhekKhus>cinta dan…”

On Dec 05 khusnul commented on kenangan di parangtritis:  
“8-}mbak rasanya cinta dan rindu tu kayak pa cih mbak...?:Xkatanya ada cinta monyet, cinta nafsu,…”

I think its enough and i wish you can do this script.thnxs for sharing n visite my simple blog,good luck for you my new friends...bye...

related Article:

38 Was Commented to “Recent Cooment”

Post a Comment

Terima kasih atas komentar Anda/Thanxs for Ur Comments/
感谢您的评论 dan please dont SPAM yach...

 

Dhana Arsega/戴安娜 Copyright © 2011 --Edit and Converted by Dhana Arcamo